2. პროექტის მთავარი იდეა ( თემა ) 1 - 2 წინადადებით:
·
დიალექტიზმი და დიალექტები;
·
დიალექტიზმის გამომწვევი მიზეზები
·
დიალექტებისა და სალიტერატურო ენის შედარება - გაანალიზება.
3. პროექტის აქტუალობა:
·
ხონის რაიონში გავრცელებული დიალექტების გაცნობა;
·
დიალექტიზმის დადებითი და უარყოფითი მხარეების გაცნობიერება;
·
დიალექტიზმისა და სალიტერატურო ენის შედარება - გაანალიზება;
·
კვლევის ჩატარება ამ პრობლემის აქტუალობის დასადგენად.
4. პროექტის მიზნები:
·
მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ-ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება, კვლევის წარმოება, სტატიის მომზადება, მოპოვებული
მასალების დამუშავება ისტ-ის გამოყენებით, თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, ეფექტური კომუნიკაციის, გამოთქმისა და გადაწყვეტილებების მიღების უნარის განვითარება.
·
მოსწავლეთა შემოქმედებითი და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება.
5. მონაწილეთა ასაკი/კლასი: VIII-IX-X
6. ვადები / ხანგრძლივობა: ორი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები:
·
კუთხური მეტყველების ლექსიკონის შედგენა.
·
ინტერვიუები.
·
ჩატარებული კვლევის შედეგები და ანალიზი;
·
პრეზენტაცია;
.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
ციფრული კამერა .კომპიუტერი, ინტერნეტი, დიქტოფონი, პროექტორი; კვლევისთვის
საჭირო ლიტერატურა;ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;ფანქრები , კალმები.
9. პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები ):
აქტივობა. 1.
მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტივობა 2.
მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული საინტერესო
აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოყალიბება;
აქტივობა 3.
სამუშაოსთვის ორგანიზაციული საკითხები:
· ჯგუფების შექმნა :მოსწავლეები აგრობებენ რაიონში გავრცელებულ დიალექტებს ,ადგენენ მოპოვებული მასალის ლექსიკონს.
ატარებენ კვლევას
მოძიებულ დიალექტებზე ,ამზადებენ პრეზენტაციას.
აქტივობა 4.
მუშაობის დაწყება:
კვლევის
ჩამტარებელი და მასალის შემგროვებელი
ჯგუფი პირველები ერთვებიან პროექტის მუშაობაში .
აქტივობა 5. მოსწავლეების მიერ შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:პრეზენტაცია,
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი
ქართული ენა და ლიტერატურა, ისტ-ი ;
მოსწავლეები ამოიცნობენ და გამოიყენებენ სასწავლო პროექტის პრეზენტაციის შესაბამის ხერხებს. წარმოადგენენ პროექტს შესაბამისი სტრუქტურით: ( შესავალი ნაწილი, წინასწარი კვლევის შედეგები, პრობლემების არსი, მიზნები და ამოცანები, განხორციელების გზები, მოსალოდნელი შედეგები, შეფასების კრიტერიუმები,)
ქართული ენა და ლიტერატურა:
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროექტის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა მიერ წარმოდგენილი სასწავლო პროექტების კრიტიკულად გაანალიზება და შეფასება.
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროექტის პრეზენტაციის შესაბამისი ხერხების ამოცნობა და გამოყენება.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს, რა გავლენას ახდენს ავტორის ენობრივი არჩევანი მკითხველზე.
მოსწავლეს შეუძლია გამოკვლევის (მცირე მოცულობის სამეცნიერო ნაშრომის) დაწერა წინასწარ შერჩეულ თემაზე.
მოსწავლეს შეუძლია წერის სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება სასწავლო პროექტის პრეზენტაციისათვის.
11. პროექტის ხელმძღვანელი ( მასწავლებელი
):
ლონდა ჯამბურიძე ნამაშევის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და
ლიტერატურის მასწავლებელი.
12. პროექტის ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა:londajamburidze@gmail.com
13. პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი: londajamburidze.blogspot.com
No comments:
Post a Comment